2016. február 28., vasárnap

2016-os Oscar jelöltek

A 2016-os Oscar jelöltek


Sziasztok, egy nagyon hosszú szünet után, újra itt a Klasszikus Hollywood. Az elmúlt időkben nem voltam elég aktív, azóta sok premier filmről akartam még írni (pl. Steve Jobs, Nagy Dobás, Spotlight). Viszont ezek közül egy sem valósult meg, de hogy ne maradjunk aktuális film nélkül, elárulom, hogy Deadpool kritika még lesz, szóval ne aggódjatok J Azonban ez most egy rendhagyó írás lesz, mivel ma hajnalban lesz a legendás Oscar-gála, ami mint tudjuk az egyik leghíresebb filmes gála a történelemben. És most ezzel azért foglalkoznék, mert az a szerencsés helyzet állt elő, hogy a fontosabb jelöltek közül (pár kivétellel), mindent láttam. Mondhatjuk úgy is, hogy felkészült vagyok minden téren és bennem van egy elképzelés, hogy, ha én tőlem függne a díjazás menete, akkor kiknek adnám a fontosabb kitüntetéseket. Szóval most ebben az írásomban leírnám a jelölteket, illetve azt, hogy kiknek drukkolok és szerintem ki fog nyerni. Előtte még pár szót magáról a díj átadóról. Nagy kitüntetés, ezt elismerem, viszont gyakran van olyan helyzet, mikor nem a megfelelő alkotást díjazzák. Persze ez embertől függ, viszont. Történtek a gála történelme során, olyan esetek, mikor objektíve nézve is igazságtalan volt a döntés. Például. Én nem ítélem el az eredeti Rocky filmet, sőt még szeretem is, viszont abban az évben készült Scorsese mesterműve a Taxisofőr. És most tegyük félre azt, hogy az egyik nagy kedvencemről van szó. Még objektíve nézve is az utóbbi jobban megérdemelte volna a díjakat. Vagy nagyobb szívfájdalmam a Mechanikus Narancs. Helyette a Francia kapcsolat nyerte meg a díjat. Az sem egy rossz film, sőt nagyon jól megvan csinálva. Viszont attól függetlenül egy 1000 meg 1. rendőrfilm a korban, míg a Mechanikus narancsnak egy nagyon erős tanulsága volt. De ennyi elég is lesz, mert nem akarok az Oscar ellen érvelni, mert vannak jó döntések lásd. Keresztapa, Gyűrűk ura, Tégla, Száll a kakukk fészkére stb. Úgyhogy vágjunk bele a jelöltekbe. A dokumentum és rövidfilm díjakkal nem foglalkoznék, mert nem láttam őket. Kezdjük

 (Ex Machina)

Legjobb vizuális effektek:

·       Ex Machina
·       Mad Max: Harag útja
·       Mentőexpedíció
·       Visszatérő
·       Star Wars: Ébredő erő

Hát akkor kezdjük a legkevésbé fontosabb díjjal, ami a speciális effektekhez köthető. Nos, először elmondanám, hogy mitől függ az, hogy valaki megérdemelje ezt az elismerést. Legyen látványosabb? Nem. Legyen vakítóan színes? Nem. Szerintem ezt a díjat az érdemli meg, aki egy elképzelhetetlen dolgot úgy tud ábrázolni a filmben, amitől az valódinak hat. Mondok egy példát. Egy űrcsatát nézzünk és tudjuk azt, hogy ez nem valódi, viszont ha az effektes csapat jó munkát végez, akkor ezen nem akadunk fent, mert annyira valódinak hat az összkép, hogy el hisszük, amit láttunk. Ilyen felfogással gondolkodtam a jelölteken és azt kell mondanom, hogy ezt a díjat az Ex Machinának kell elvinnie. Most azt tegyük félre, hogy egy fantasztikus mesterműről beszélünk, nagyon intelligens történettel és zseniális karakterekkel és fókuszáljunk csak a CGI-ra. Amit Alicia Vikanderrel, műveltek az bámulatos. Mellette pedig a többi robot meganimálása is piros pontot érdemel. És most felmerülhet a kérdés, hogy miért nem a Star Warsnak drukkolok? Erre egyszerű válaszom van. Mert azt már megkapta 1977-ben. Még, a Mad Maxnek is szívesen adnám a díjat, de ott meg nagyon kevés volt a CGI és több volt a kaszkadőr munka. A visszatérőben meg a medvén kívül semmi nem volt meganimálva. De szerintem nem az Ex Machina fog, nyerni, hanem vagy a Star Wars, vagy a Mad Max.
(Star Wars: Ébredő erő)

Legjobb hangkeverés:

·       Kémek hídja
·       Mad Max: Harag útja
·       Mentőexpedíció
·       Visszatérő
·       Star Wars: Ébredő erő

Hangvágással nem foglalkoznék, viszont erről egy kicsit mesélnék. Akinek én drukkolok, az egyértelműen a Mad Max. A későbbiekben még lesz róla szó, mivel szerintem 2015 legjobb filmje volt George Miller akció őrülete, de erről majd később. Kémek hídja nem tudom, mit keres itt, Mentőexpedíciónak oké volt a hangkeverése, akárcsak a Visszatérőnek. Viszont a Star Warstól se sajnálnám a díjat, mert kétségtelenül zseniálisak voltak benne a hangeffektek, csak megint ott tartunk, hogy ezt már megnyerte 77-ben. Én Max-nek szurkolok és szerintem ő is fogja kapni.

(Aljas nyolcas)

Legjobb zene:

·       Thomas Newman - Kémek hídja
·       Carter Burwell – Carol
·       Ennio Morriconne – Aljas nyolcas
·       Dennis Villeneuve – Sicario
·       John Williams – Star Wars: Ébredő erő

Szerintem a film minőségét nagyban befolyásolja a téma, a forgatókönyv, a rendezés, a színészek és a zene. Miért? Mert a filmmel együtt halad és erősíti a hangulatot. És a jó zene ereje abban rejlik, hogy a hangulatot fokozza és egyben emlékezetes is lesz, hogy aztán a moziból kimenve is a fejünkben szóljon. Én ilyen láttás móddal osztanám ki a díjat ebben az évben Morriconne-nak az Aljas nyolcasért. Személyes véleményem szerint Morriconne a valaha volt legjobb filmes zeneszerző. Főleg a westernhez írt művei a legemlékezetesebbek pl. A jó, a rossz és a csúf vagy a Volt egyszer egy vadnyugat. És azért érdekes ez, mert 45 év elmúltával újra westernhez írt zenét, mégpedig egy Tarantino filmhez, hol ott ő megsértődött a rendezőre, mivel engedély nélkül használt fel zeneszámokat a Djangohoz. Viszont amit itt csinált az szintén dicséretes. Erősíti a feszült hangulatot és én mindig újra szoktam hallgatni. Egyedüli riválisa talán a Star Wars lehet, de már túl sablonos, ha azt mondom, hogy ezt a díjat John Williams, már megkapta 77-ben. És szerintem ezt a gála is észreveszi, épp ezért Morriconne fogja kapni a díjat, megérdemelten.

(Creed: Apollo fia)

Legjobb smink:

·       Mad Max: Harag útja
·       100 éves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt
·       Visszatérő

Senkit nem untatnék ezzel a kategóriával. Én szintén Maxnek szurkolok, és biztos ő fogja kapni.

Legjobb vágás:

·       Nagy dobás
·       Mad Max: Harag útja
·       Visszatérő
·       Spotlight
·       Star Wars

Ez már egy kicsit komolyabb kategória, de erről is röviden nyilatkoznék. A nagy dobásnak oké volt, Mad Max-nek itt is drukkolok és ő is fog nyerni, Visszatérőben kevés volt a vágás, Spotlight és Star Wars pedig oké volt.

Legjobb jelmez:

·       Carol
·       Hamupipőke
·       Dán lány
·       Mad Max: harag útja
·       Visszatérő

Ezzel sem untatnék senkit. Csak azért említem meg, hogy még jobban díjazzam a Mad Maxet, bár a Visszatérőé se volt rossz. De itt is Max.

(Visszatérő)

Legjobb fényképezés:

·       Carol
·       Aljas nyolcas
·       Mad Max: Harag útja
·       Visszatérő
·       Sicario

Na, ez már fontosabb kategória és kivételesen, most nem a Mad Max-et díjaznám, hanem a Visszatérőt. Ritka az olyan film, aminek a fényképezése olyan minőségi munka lenne, hogy minden képkockája maga a tömör gyönyör. Már pedig ez az lett. Kétségtelenül a legnagyobb erőssége a műnek Emillio Lubeczki lélegzetelállító nagytotáljai, illetve a vágás nélkül fel vett akció jelenetekről se feledkezzünk meg, amiket nagyon nehéz volt leforgatni. Én a Visszatérőt moziba láttam és az is nagyot dobott az operatőri munkán. Nekem egyértelműen ő a nyertes és nyerni is fog.

Legjobb látvány:

·       Kémek hídja
·       Dán lány
·       Mad Max: Harag útja
·       Mentőexpedíció
·       Visszatérő

Mad Max!!!!!!!!!!!!!!
(Agymanók)

Legjobb animációs film:

·       Anomalsia
·       Boy and the world
·       Agymanók
·       Shaun a bárány
·       When Marnie was there

Az évben nincs is egyértelműbb győztes, mint az Agymanók. Aki látta, az tudja, hogy ezt a díjat neki találták ki. Egyszerre vicces, kreatív, érzelmes, drámai, maga a nagy betűs Pixar mozi. Lehet, hogy szinte minden évben a stúdió kapja meg ezt a díjat lásd. Toy Story 3, Fel, Lecsó, Wall-e, de amíg ilyen minőséget tudnak tartani, addig meg is érdemlik ezt az elismerést. És az Agymanók, még az ő mértékükhöz képest is a legjobb munkájuk.
(Saul fia)

Legjobb idegen nyelvű film:

·       A kígyó ölelése (Kolumbia)
·       Krigen/A war (Dánia)
·       Mustang (Franciaország)
·       Saul fia (Magyarország
·       A sivatagon át (Jordánia)

Nem egy lényegbe törő kategória, viszont most mégis meg kell említeni egy film miatt, ami nem más, mint a Saul fia. Ezt a filmet, még moziban láttam és egyszerűen ledöbbentett. A magyar filmgyártás ma már nincsen, a toppon lásd. Az utóbbi idők kínos romantikus vígjátékai, de a Saul fia, egyértelműen a legjobb magyar film szerintem. És igen, tudom, hogy ez egy holokauszt film és nekem is már elegem van ezekből a hatásvadász giccsekből, viszont ez nem ilyen. Remek példája annak, hogy egy agyon járatott témát, hogy lehet újszerűen és frissen bemutatni. Mert a Saul fia, minden csak nem sablonos. És azért legyünk büszkék arra, hogy az Amerikaiak imádnak egy filmet tőlünk. Szóval Petőfit idézve. „A magyar nyelv megint szép lesz, méltó régi nagyhíréhez.”
(Szoba)

Legjobb adaptált forgatókönyv:

·       Nagy dobás
·       Brooklyn
·       Carol
·       Mentőexpedíció
·       Szoba

És elérkeztünk a legfontosabb elismerésekhez, kezdve a forgatókönyv díjakkal. Ugye ez hagyományosan 2 részre van osztva, egy legjobb adaptált (ami könyv alapján íródott), illetve a legjobb eredeti (alkotó fejében megszületett) forgatókönyv van. Kezdjük az előbbivel. Először is, be kell látnunk, hogy könyveket mozira adaptálni elég nehéz feladat. A szkriptnek hűnek kell maradnia az eredeti műhőz, illetve annak a rajongó táborához, ugyan akkor változtatni is kell rajta, hogy filmben sokkal befogathatóbb legyen az egyszerű nézők számára. Mert tény, hogy ha betűről-betűre adaptálunk egy filmet, akkor az túl hosszú és túl vontatott lenne. Viszont, mikor az alkotó úgy, nyúl hozzá a kész az eredeti műhőz, hogy végig hű marad hozzá, viszont változtat rajta annyit, hogy kipótolja a könyv esetleges hiányosságait, akkor ott nagyon jó munkát végeztek. Én a jelöltek közül egyiknek sem olvastam a könyv változatát, így én történet alapján ítélek, és már most gratulálok A szobának. Ismétlem. Nem olvastam az eredeti regényt, viszont a filmnek pokoli erős története volt, ami engem megragadott és hozzá vágott a falhoz. Nagyon jó párbeszédek vannak benne és a történet megvalósítása is iszonyat jól van megcsinálva. A másik, akitől nem sajnálom a díjat a Nagy dobás. A 2008-as pénzügyi válság, nem egy néző csalogató vállalkozás és tény, hogy vannak benne szakszavak, amiket a laikus néző nem érthet (hozzá tenném én sem), de egy olyan stílusa és humora van a filmnek, amitől az egész cselekmény pörög ezerrel. Ha a 2 közül az egyiket díjazzák, akkor én elégedett leszek, bár ha tehetném, akkor A szobának adnám.
(Mentőexpedíció)

Legjobb eredeti forgatókönyv:

·       Kémek hídja
·       Ex Machina
·       Agymanók
·       Spotlight
·       Straight Outta Compton

És elérkeztünk a 2. forgatókönyves Oscarhoz. Amit itt figyelembe szoktam venni, az a történet lét jogosultsága, kreativitása és tanulsága. Rengeteg nagy elme van, ebben a szakmában lásd Quentin Tarantino. Szóval ilyen szemszögből én az Agymanóknak adnám ezt a díjat is. Nagyon kreatív és egyszerre érzelmes, vicces sztorit sikerült az alkotóknak megcsinálnia. Viszont szerintem ez nem valósulhat meg, mivel rajzfilm nem nagyon szokott nyerni más kategóriákban az animációs díjon kívül. Ezért nézzük, objektíve a dolgokat. Ha az Agymanók mégse nyerné meg a díjat, akkor a másik választásom az Ex Machina lenne. Végtelenül intelligens, végtelenül feszült, de végtelenül zseniális is. Ami miatt azért picit ki vagyok akadva, hogy ezt a filmet kevés helyen jelölték, pedig amúgy egy fantasztikus 2 óra az egész. Én még beraktam volna a legjobb film, rendező és színésznő kategóriába is. Így viszont meg az a probléma, mert az Agymanók szerintem jobban megérdemelné a kitüntetést.  Ami viszont nyerni fog, az egyértelműen a Spotlight lesz. Ne értsetek félre, az is egy briliáns film, de nem a forgatókönyve miatt. Így én az Agymanókra voksolnék, de az Ex Machina is nagyon megérdemelné.

(Dán lány)

Legjobb női mellékszereplő:

·       Jennifer Jason Leigh - Aljas nyolcas
·       Rooney Mara - Carol
·       Rachel MacAdams - Spotlight
·       Alicia Vikander - Dán lány
·       Kate Winslet – Steve Jobs

És akkor eljutottunk a színész Oscarokhoz, kezdve a legjobb női mellékszereplőkkel. Én amondó vagyok, hogy sorjában haladjunk és tárgyaljuk ki a jelölteket. Jeniffer Jason Leigh egyszerűen zseniális volt az Aljas nyolcasban és én neki drukkolnék. És hogy miért? Nem csak azért, mert jól hozott egy pszichopatát, hanem azért is, mert lerombolt egy hollywoodi ideált, hogy a nők csak azért vannak benne a filmekben, hogy legyen benne mit nézni a hímnemű nézőknek. Nos Leigh karaktere nem ilyen. Egyszerűen, úgy viselkedik, mint a többi férfitag, csak mocskosabb és őrültebb. Rooney Mara-ról nem nyilatkozok, mert nem láttam a Carolt és őszintén szólva, nem is érdekel. Rachel MacAdams jó volt a Spotlight-ban, viszont pont, hogy ő volt a legkevésbé kidolgozva a csapatból. Ettől függetlenül tényleg jól alakít. Alicia Vikanderrel az a bajom, hogy nem az EX Machináért jelölték. Nem rossz a Dán lányban sem, sőt ő a legnagyobb pozitívum (már pedig a film nem lett jó, de erre majd még később visszatérünk). És Kate Winslet-tel is az a bajom, hogy nem rossz az alakítása, csak nagyon hátérbe volt szorulva. Én a magam részéről Leighnek drukkolok, de szerintem Vikander fog nyerni.
(Steve Jobs)

Legjobb férfi mellékszereplők:

·       Christian Bale – Nagy dobás
·       Tom Hardy – Visszatérő
·       Mark Rufallo – Spotlight
·       Mark Rylance – Kémek hídja
·       Sylvester Stalonne – Creed: Apollo fia

Na, itt viszont tele vagyunk jobbnál jobb alakításokkal, szóval haladjunk sorjában. Christian Bale, egyértelműen a legjobban alakított a Nagy dobásban és minden pillanata aranyat ért (és az is kiderült, hogy egymástól külön is tudja mozgatni a szemét). De itt is a probléma az, hogy túl keveset szerepel. Tom Hardy viszont már odáig ment a Visszatérőben, hogy leszínészkedte DiCapriot néhány jelenetben. Nagyon érdekes karaktert, alakított zseniálisan. Én a film után azt mondtam, neki kell megnyernie ezt a díjat, viszont jött valaki más, aki még nála is jobban alakított. Mark Rufallo? Ő is nagyon jó volt, talán a Spotlightban ő alakított a legjobban, de én nem rá gondoltam. Mark Rylance? Őszinte leszek én nem értem, hogy ő mit keres itt. Nem alakított rosszul, de nem érdemel meg egy jelölést. Akkor már csak egy valaki maradt. Sylvester Stalonne. Én már magamon lepődtem meg, hogy Stalonnét látom színészkedni és nem is akárhogyan. Az a kifinomultság és érzelem, ahogyan játssza a megöregedett Rocky Balboát, az egyszerűen gyönyörű. Én neki adnám a díjat és szerintem meg is fogja kapni.

(Nagy dobás)

Legjobb női főszereplő:

·       Cate Blanchet – Carol
·       Brie Larson – Szoba
·       Jennifer Lawrence – Joy
·       Charlotte Rampling – 45 év
·       Saorise Ronan – Brooklyn

Na, most bajban vagyok, mivel az az érdekes helyzet, hogy ezek közül csak a Szobát láttam. A többi annyira nem érdekelt. Így egyedül csak Brie Larsonról tudok nyilatkozni. Neki kell elvinnie a díjat. Zseniálisan alakít egy anyát, aki a gyerekét próbálja megvédeni a fogva tartójától. És a reagálásai, nem eltúlzottak és ebben rejlik az ő tehetsége. Teljesen természetesen viselkedik, pont úgy, ahogy egy anyának kell. És mellé még van egy szimpatikus természete is, amitől csak még jobban lehet kedvelni őt. Neki adnám a díjat és ő is fogja kapni.

(Spotlight)

Legjobb férfi főszereplő

·       Bryan Cranston – Trumbo
·       Matt Damon – Mentőexpedíció
·       Leonardo DiCaprio – Visszatérő
·       Michael Fassbender – Steve Jobs
·       Eddie Redmayne – Dán lány

Tudom, mire vagytok kíváncsiak. DiCaprio vajon megnyeri-e a rég óta várt díját? De előtte beszéljünk azokról a jelöltekről, akik biztos nem fognak nyerni. Bryan Cranston-ról nem tudok nyilatkozni sajnos, mert nem láttam a filmet. Matt Damon nagyon jól alakított a Mentőexpedícióban. Egy laza, humoros karaktert hozott nagyon jól. És itt van a legnagyobb probléma, ami igaziból az egész filmre is igaz. Laza és humoros. Ami még nem is baj, mert én is szerettem ezt a filmet, pont a humora miatt, de ez a film már túl laza az Oscarhoz. Nagyon jó, de az Oscart arra, találták, ki, hogy a legjobbakat díjazzák és nem a legviccesebbeket. Nagyon kedvelem ezt a filmet, de kicsit túlzás volt ennyire sokszor jelölni. És eljutottunk Eddie Redmayne-hez, aki nem titok egy transzvesztitát alakít. És akkor beszéljünk egy kicsit a Dán lányról. Én bíztam a projektben, hogy jó lesz, de a helyzet az, hogy csalódnom kellett. Ebből a provokatív témából csináltak egy Oscar biztonsági játékot. Nem megy túl messzire, csak meg akar felelni az akadémia ízlésének és végül is ez lett a veszte mivel nem jelölték legjobb film díjára. És a negatívumok közé beletartozik Redmayne is, aki néha már eltúlozza az egészet. Ettől lesz az alakítása furcsa és nem a szó pozitív értelmében. Én a Dán lányban sajnos csalódtam, Redmayne-ben is. Ne díjazzák. És eljutottunk a 2 nagyágyúhoz. DiCaprio és Fassbender. Na, már most leszögezném, hogy a Steve Jobs nekem szintén csalódás volt, viszont nem miatta. Sokkal inkább zavart az, hogy többet tudunk meg az Apple-ös múltjából Jobsnak, mint sem a saját múltjából. És engem azért nem nagyon érdekel az Apple, meg az ehhez hasonlók. De elvitathatatlan, hogy zseniálisan alakított benne Fassbender. Nem a legjobb alakítása, de zseniális attól függetlenül. És végül DiCaprio. Az a helyzet, hogy én neki drukkolok, de nem azért, mert a Visszatérő élete alakítása lenne, sőt. Láttuk már ennél jobban színészkedni is, viszont a jelöltek közül én őt láttam a legjobbnak. Én neki adnám a díjat és nagy valószínűséggel, a sok kampány miatt, meg is fogja kapni.

(Mad Max: Harag útja)

Legjobb rendező:

·       Adam Mckay – Nagy dobás
·       George Miller – Mad Max: Harag útja
·       Alejandro Gonzales Inárittu – Visszatérő
·       Lenny Abrahamson – Szoba
·       Tom McCarthy – Spotlight

És elérkeztünk a 2. legfontosabb díjhoz. Egy film készítésnél mindenképpen fontos, hogy ki dirigáljon. Ha nincs egy erőskezű rendező a projektben, akkor az már bukásra van ítélve. Viszont ebben az évben rengeteg olyan rendezőt jelöltek a díjra, akiktől nem sajnálnám, mert nagyon jó munkát végeztek. De haladjunk sorjában. Adam McKay, eddig olyan vígjátékokkal futott be, mint az Anchorman és eddig nem nagyon készített komolyabb alkotást, egészen a Nagy dobásig. Persze hozzá tenném, hogy az ő szintjéhez mérten komolyabb, mert a humor (ha nem is vígjátéki szinten) az ott van benne. Egy olyan témából, ami senkit se érdekelhet és valljuk be elég nehéz is megérteni a tőzsdei szakszavak miatt, csinált egy stílusos és újnak ható filmet, amibe belecsúsztak hibák, de a film sodor magával és ezeket a negatívumokat megtudom bocsátani neki. Akkor ott van George Miller, aki szintén egy érdekes helyzet. 78-ban futott be a Mad Max filmekkel (a régi Mel Gibson félékkel), majd elkezdett családi filmeket készíteni, mint a Babe vagy a Táncoló talpak. És most 75 évesen visszatért az akcióhoz és megcsinálta szerintem a műfaj egy legnagyobb mérföldkövét a Mad Max: Harag útját. Nálam egyértelműen, magasan 2015 legjobb filmje volt Miller munkája. Végre az olcsó tucat, CGI akció filmek (Transformers) után, bebizonyította, hogy több kaszkadőr munkával és kevesebb számító gépes effekttel jobban ellehet adni az akciófilmeket. A Mad Max-nek pedig ebben van az ereje. Bemutatja Hollywoodnak, hogy nem kell a speciális effektek világában ragadni. És, ahogy Miller megcsinálta, az már önmagában Oscart érdemelne. Inárittu a Visszatérővel is kiváló munkát végzett. Elismerem, hogy nehéz volt valós környezetben és hidegben forgatni. És neki sikerült összetartani a csapatot és csinált egy nagyon jó filmet. Lenny Abrahamson a Szobával is nagyot dobbantott, de talán őt érzem kicsit kakukk tojásnak, mivel hogy ott a történet volt nagyon erős. És akkor, még itt van Tom McCharty a Spotlight-ért. Miller után én neki adnám a díjat, mert egy ilyen kellemetlen témát (nyomozás a katolikus pedofil papok után), sikerült befogadhatóvá, mégis érdekessé tenni. A filmnek van egy feszültség faktora, hol ott nem egy thrillerről van szó. És, ahogy McCharty tálalta az egészet az briliáns. A Spotlight pedig egy nagyon jó film lett. Szóval nehéz a döntés. Tele vagyunk sok tehetséggel és itt senkitől sem fogom sajnálni a díjat, de ha mindenképpen választanom kéne, akkor Miller vagy McCharty lenne, de szerintem Inárittu fogja megnyerni a díjat.

(Kémek hídja)

Legjobb film:

·       Nagy dobás
·       Kémek hídja
·       Brooklyn
·       Mad Max: harag útja
·       Mentőexpedíció
·       Visszatérő
·       Szoba
·       Spotlight

És végére maradt a legfontosabb díj. Itt is elég nehéz helyzetben vagyok, mert sok nagyon jó alkotás született ebben a kategóriában. Egyedül a Brooklynt nem láttam még a jelöltek közül. Na de haladjunk sorjában. A Nagy dobásról már sokszor volt szó. Én nagyon szerettem a filmet, volt neki egy befogadható és friss stílusa, a színészek nagyon jók voltak és a forgatókönyv is ügyes munka. Viszont én egy dolog miatt nem neki adnám a díjat. Ez pedig a szakszavas megoldások. Persze próbálják elmagyarázni a bankok működését, hogy a néző is megértse, de néhol elégé el lehet veszni a filmben. Én emiatt nem nagyon adnám neki a fő díjat. Kémek hídjáról rövid vélemény következik. Utóbbi években Spielberg inkább tisztességes iparossá vált, mintsem jó rendezővé, viszont az új alkotásai közül ez sikerült a legjobban. Én is azt mondom, hogy ez jól sikerült, de az alapvető Spielbergi hibák itt is megvannak pl. a szentimentalizmus. És annyira nem éreztem erősnek a művet és nem tudtam izgulni a karakterekért sem. Így nem adnám neki a díjat. Mad Max-ről már sokszor volt szó, többet nem is mondanék róla, ha az Akadémia végre átlépi a határt és megkockáztatja azt, hogy egy akció filmnek adja a legjobb film díjat, akkor én állva fogok tapsolni. Viszont szerintem ez sajnos nem fog bekövetkezni, de titkon reménykedem benne. Mentőexpedícióról is már volt szó. Jó filmnek tartom, de ez túl vicces és túl laza már az Oscar jelölésekhez. Ha úgy lenne, mint a Golden Globe-nál, hogy Legjobb film (dráma) és Legjobb film (vígjáték), akkor az utóbbi kategóriát már szívesen neki adnám. Visszatérőről már írtam egy hosszabb kritikát is. Én egy nagyon jó filmnek tartom, és nem bánnám, ha ő is nyerne az idén, mondom, úgy hogy a Mad Max-et még mindig többnek tartom. A Szoba is megérdemelné a díjat, viszont megint ott járunk, hogy a történet erősebb volt. És akkor másik nagy Oscar esélyes a Spotlight. Én még neki is szívesen adnám a díjat, mert azért egy ilyen témát, ilyen jól tálalni, ahhoz, már tehetség kell. Én, ha választanom kell, akkor vagy a Mad Max-nek vagy a Visszatérőnek vagy a Spotlightnak, adnám és szerintem a 3 közül az egyik fog nyerni.

Hát ezek voltak a 2016-os Oscar jelöltek, remélem tetszett. Like-oljatok és írjatok kommentet (akár itt, akár facebookon a komment részen), hogy ti kiknek adnátok a díjat. Én a Klasszikus Hollywood voltam. Sziasztok J




1 megjegyzés:

  1. Mivel én csak a Visszatérőt láttam, én ennek a filmnek drukkolok, tehát rendezés, mellékszereplő, operatőt és persze DiCaprio! És természetesen a Saul fia!

    VálaszTörlés